Followers

Tuesday, August 26, 2008

Mak Demam

Mak demam lagi harini...

malam tadi shieda takleh tdo, jadi shieda dapat tgk camne mak tdo...
kejap2 ke kanan, kang kejap lagi golek ke kiri...
lepas tu sekejap mendengus, sekejap lagi berdengkur...

shieda rase macam ade sesuatu yang tak kena pada mak...
dan bile tersedar subuh, mak kata mak rasa macam nak demam lagi...
shieda jerang air dulu, nak buatkan quacker oat untuk mak...
sambil2 tu ajak mak bual22... tapi mak tak larat...
bagi mak ubat semua, tambahkan dos aspirin sbb takde panadol nak turunkan demam mak...
and lepas tu kitorang tertdo semula...

sedar2 pukul 8.30 badan mak masih lagi panas...
shieda buatkan mak air asam jawa dan terus kemas rumah semua...
dalam kol 11 gtu try sentuh dahi mak, sangat2 panas ok...
dan mak kata mak sakit sendi bahu dua2 belah... ( adakah Chikungunya juga... ??? owh tidakkkk)
shieda bubuhkan pes asam jawa kat dahi mak, petua org2 tua untuk turunkan demam... tapi sekejap aja dah kering...
maknanya badan mak betol2 panas...

7 love:

nanonano said...

salam shida,

ksiannye mak,
panas sgt bdn tu,
tp bertuah mak sbb ade ank cm shida ni,
bley diharapkan,
cm nano ni,
demam, xde pun org nk tlg buatkan air asam jawa,
buat sendiri je la..
huhu

mummysyafie said...

hopefully mak shieda cepat sembuh erkk..

untung ada shieda kat sisi mak n boleh tolong tengok kan dier..

roxy exchange said...

kngah..hurm..alang arap nnt mak angah cepat sembuh erk..untung sp dpt angah nih taw..menjalankan tugas sbg anak ngan cemerlang..huhuhu..senang nnt alang adik n acu nak manje2 ngan along n angah nnt..huhuhu..

Hannan said...

baby sayang
Jaga mak baik baik tau
Semoga mak cepat2 sembuh... Aminnn...

Wahidah said...

moga mak shieda cepat sembuh kay

Princess Redbloodsnow said...

YA ALLAHHHH...camne z leh misz out thiz entry...bz sgt ngan keje spai x sempat nk blogs hopp :(

idaaa...worried bout mak arrr
next time try to get 7 bijik limau nipis
belahkan dua...then bacekan surah kursi sekali, al-fatihah n surah 3-quls..pastuh perah n ramas²kan limau nipis tuh kat pala mak ea cyg..

Insya'Allah akan ilang panas. Z selalu wat camtuh utk redakan panas dlm...ida try ea...cian kan mak :(

zeti said...

shida da bwk ur mom gi clinic?
risau gak ni.. hope mak b'tmbh sht.. pape nnt update ye :)
insya allah, kami suma di sini akn mdoakan ksejahteraan mak..